Isolement Ekelstraat en omliggende straten op komst?????
Van "Mobiliteitsmaatregelen in de wijk Wuytsbergen-Ekelen"
Ga naar het project
Hopelijk blijft dit een PROEFopstelling en wordt dit niet permanent want wat dan als er in 2022 gestart wordt met de werken aan de spoorbrug in de Beukelaer-Pareinlaan en de overweg in de Vossenberg? Deze werken komen er tegelijk aan in 2022. Hoe gaan alle bewoners van de straten rond de Ekelstraat nog weg kunnen als op deze enige uitwegen ernstige hinder zal zijn of zelfs een tijdelijke afsluiting zal zijn om de werken uit te voeren? Hoe raken hulpdiensten nog bij de bewoners van deze straten? Deze bezorgdheid geldt nu reeds ook voor de bewoners van de straten rond de Wuytsbergen: Hoe raken hulpdiensten daar nog ter plaatse als de overwegen en de ronde punten dicht zitten zoals meermaals per dag het geval?
De gehele wijk Wuytsbergen-Ekelen dreigt in een isolement te raken en de problemen worden gewoon verschoven naar andere straten waar nu ook al enorm veel hinder is! Er moeten toch betere oplossingen mogelijk zijn die het probleem effectief aanpakken ipv het te verschuiven, zonder de Wuytsbergen en de Ekelen op te splitsen!
En dan nog een bedenking bij de informatiesessie: deze vindt plaats op 17 november terwijl de ingreep op 5 november plaats zal vinden. Waar zit daar de logica? Is het niet logischer om EERST mensen te informeren voor je een belangrijke ingreep doet?
