Ga naar de hoofdinhoud

Wuytsbergen, de knip:

Van "Mobiliteitsmaatregelen in de wijk Wuytsbergen-Ekelen"

Ga naar het project

Enkele jaren geleden was hier ook al sprake van. Men zou dit oplossen door camera’s te plaatsen met nummerplaatherkenning. Te duur ?

Als men toch wil volharden in een vaste knip, als proefopstelling, zet die dan in de Ekelstraat aan de Montezumalaan, dan is er enkel nog sluipverkeer mogelijk via de Montezumalaan en de Wuytsbergen

maar dan is het al minder interessant. En met het oog op de werken aan de spoorwegbrug en de overweg aan de Vossenberg zou dit ook een oplossing kunnen zijn.

Een knip in de Wuytsbergen verhoogt enkel het sluipverkeer door het centrum. Mogelijk creëert men meer sluipverkeer in het centrum dan men wint in de Wuytsbergen. Bewoners van de Wuytsbergen die dikwijls langs de Vossenberg of onder de spoorwegbrug rijden zullen nu ook een sluipweg door het centrum nemen. Zoveel hinder geeft het sluipverkeer niet. Dat zit enkel in het hoofd. Wij leven toch niet op straat.

Maar is de remedie niet erger dan de kwaal? Durft of wil men geen referendum houden bij de bewoners (en bij uitbreiding het personeel van WZC Vogelzang) zoals men dat voor de verdwijnpalen op de markt heeft gedaan? Dan pas kan men te weten komen wat de bewoners wensen : een knip of wat sluipverkeer.

Door de heraanleg van de rotonde op de Olympiadelaan aan de spoorweg moet men nu ook, als de overweg dicht is, wachten tot de file richting centrum weg is, om richting Poederleeseweg  te rijden als er 1 voertuig voor u in de Zaatstraat staat dat richting centrum moet. Vroeger kon men die meestal nog voorbijsteken. Frusterend.

Door de boombakken is het sluipverkeer verminderd maar is de straat wel veel onveiliger geworden met veel auto’s en honderden banden die zijn stuk gereden. Gelukkig hebben er nog maar een paar fietsers op de bakken gereden met tot hiertoe nog geen al te zware lichamelijke letsels. Ik hou altijd mijn hart vast als ik de wielertoeristen zie voorbij vliegen. 

Reacties

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorgesteld